Celoročná dovolenka - termálny ostrov Ischia v Taliansku

ostrov Ischia - prístav Ostrov Ischia patrí medzi top turistické lahôdky. Jeho povesť siaha ďaleko za hranice Talianska. Nádherné hory, more a pláže vytvárajú skvelú prímorskú destináciu. Pritom hlavným klenotom Ischie sú liečivé termálne pramene. Celoročná prevádzka turistických služieb zameraných na liečebné, relaxačné a wellness & spa pobyty. Dovolenka na Ischii je vhodná pre každého.

Ešte pred začiatkom hlavnej turistickej sezóny 2012 som zamierila na juh takmer cez celé Taliansko, presvedčiť sa o pravdivosti slov mojich kolegov, že termálny ostrov Ischia, ktorý môžete navštíviť celoročne, je v každom ročnom období zážitkom. Tento krát som vybavila všetky formality za jeden deň a bez otáľania zamierila na termálny ostrov Ischia. Ostrov večnej mladosti malý svojou rozlohou, ale veľký svojim prírodným bohatstvom ma príjemne prekvapil. Keď som sa pripravovala na svoju prvú cestu na tento ostrov, vedela som, že ma tu čakajú termálne pramene, preštudovala som si mnoho bedekrov a propagačných materiálov. Počas dvojročnej praxe v predaji zájazdov do Talianska som sa s touto destináciou stretla toľko krát, že som ostrov chcela vidieť na vlastné oči. Vedela som, čo mám asi očakávať, lenže... Ostala som prekvapená, milo prekvapená. Veľa zelene, príjemná stredomorská klíma, všade naokolo vôňa citrusov, milí ľudia. Doma na Slovensku som zanechala sychravé a nevľúdne aprílové počasie.

vôňa citrusov na ostrove Ischia Prečo sa ostrov Ischia považuje za malý ostrov, veď som čítala, že je ôsmy najväčší ostrov Talianska a najväčší v Neapolskom zálive? Nuž ako sme sa trajektom približovali k ostrovu, aj na mňa pôsobil malo. Rozlohe 46 km2 zodpovedá aj dĺžka cesty vedúcej dokola po pobreží ostrova. Má približne 35 km. Avšak ako je Ischia malá, tak sú na ňu domáci hrdí. Napriek tomu, že sú odkázaní na prívod elektriny, plynu, pitnej vody z pevniny potrubím po dne mora, nedajú na svoj ostrov dopustiť a vnímajú ho ako klenot. V tomto bode s nimi vrelo súhlasím, klenoty mám rada.

Prvé, čím ma ostrov Ischia ohúril, bola miestna doprava. Musím povedať, že byť šoférom na Ischii to chce uzatvoriť poistku ako hrom. Ischijčania sú šoféri vynikajúci, ale ich diaľnica miestami nespĺňa štandardy našich ciest II. ba ani III. triedy. Široké sú tak na jedno osobné auto a oni po nich jazdia autobusmi. Proste si pred zákrutou zatrúbia a keď sa nik neozve, vyrazia. Prinajhoršom sa cúva. Aj keď sa hovorí, že južania sú strašne prchkí, uponáhľaní a pod., tak pri doprave na Ischii to neplatí. Všetci sú na ceste ohľaduplní a nečakane trpezliví. Skoro každé miestne auto je obité, chýbajúce spätné zrkadlá ani nepočítam, ale to zodpovedá šírke ciest. Aj zápcha vzniká len z dvoch dôvodov: 1. začína škola, 2. stretli sa dvaja známi, ktorí sa už dlho nevideli a potrebujú sa porozprávať. A ostrovania čakajú, veď čo ak sa to nabudúce stane im? Za týždeň pobytu som sa s týmto prvkom stretla asi 5 krát, proste vždy keď som sa vydala cestovať. Až ma napadlo, či to rozprávanie z auta do auta nerobia ako atrakciu pre turistov.


Termálny ostrov Ischia vytvorili podmorské sopečné sily.

ostrov Ischia vznikol sopečnou činnosťou Ischia je ostrov, ktorý vznikol sopečnou činnosťou. Aj keď posledná erupcia bola zaznamenaná v roku 1301 (sopka Fiaiano je v dnešnej dobe považovaná za spiaceho obra ), pozostatky sopečnej činnosti vidieť na každom kroku. Medzi tie najznámejšie, resp. najviditeľnejšie patrí „Fungo“ (hríb) v meste Lacco Ameno, či „orol“ a „dvaja zaľúbení“ v meste Forio. Prítomnosť termálnych prameňov a fumarol (horúce pary) objavujete takmer na každom kroku. Najmä vďaka týmto horúcim parám a termálnym prameňom pod morskou hladinou, ktoré vystupujú na povrch, neklesá teplota mora ani v zimných mesiacoch pod 27°C, tak je celoročná dovolenková sezóna na Ischii samozrejmosťou.

Najviac výverov je v oblasti starej rybárskej dediny St. Angelo. Pôvodné podmorské sopečné sily, ktoré vytvorili ostrov Ischia zanechali po sebe stopy v podobe horúcich výverov na pevnine, ale i v mori pod morskou hladinou. Termálnych prameňov sa na ostrove nachádza vraj vyše 100. Tie najteplejšie dosahujú teplotu až 90°C. To je dôvod, prečo sa Ischia stáva vyhľadávaným turistickým miestom po celý rok. V blízkosti prameňov už v dávnej minulosti vznikali termálne kúpele. Medzi najstaršie a najznámejšie patria Poseidonové záhrady, Negombo, Afroditine a Appolónové záhrady. Vďaka procedúram, ktoré poskytujú v spomínaných kúpeľných zariadeniach, spoznali mnohí návštevníci Ischiu ako ostrov večnej mladosti s celoročnou prevádzkou.

Pred cestou na miesto svojej dovolenky, študujte mapy.

Som fanúšikom používania mapy. Považujem za obrovský prínos v tejto oblasti virtuálne mapy. Sú dostupné voľne na internete. Najviac pridanej hodnoty mi dávajú google mapy maps.google.sk, ktoré dokážu poskytnúť rôzne rozlíšenie až do detailu "môj dom". Prezeranie obrázkov zo sveta priamo na mape, výpočet vzdialeností z miesta A do miesta B vrátane miest prejazdu. Personalizácia je užitočný spôsob napr. vytvárania vlastných prvkov na mape.

island Ischia
  Zväčšiť mapu, alebo klikacia mapa Talianska, po rozklikaní sa dostanete až na mapa Ischia

Ja mapy proste milujem, trpím dokonca asi nejakou mapo-mániou. Vždy, keď sa dostanem v kníhkupectve do oddelenia s mapami, mám chuť si ich všetky kúpiť. Keby toľko nestáli, určite by som tak robila. Mám doma obrovskú zbierku máp. Dokonca vlastním mimoriadne vzácnu mapu sveta v podrobnom rozlíšení (zberateľský kúsok - stará vojenská mapa sveta, vraj kedysi používaná v americkej armáde). Súbor obsahuje stovky máp (celý zemský povrch) je zviazaný v tvrdej väzbe, ktorá je hrubá 7 cm. Pred cestou na Ischiu som okrem štúdia bedekrov podrobne preštudovala aj mapy Talianska. Mám ich toľko, že by som si mohla otvoriť butik. Chcem vám totiž poradiť skvelú metódu. Vždy pred cestou na miesto svojej dovolenky preštudujte príslušné mapy. Veľa sa dozviete, ale môžete sa naučiť zaujímavú techniku, vizualizáciu podľa mapy.

Osobne to robievam tak, že si situáciu z mapy predstavujem vo svojej mysli. Čím lepšie viete mapy čítať, tým reálnejšie predstavy dokážete vytvárať. Je zaujímavé porovnať svoje predstavy o danom kúte sveta (v mojom prípade ostrova Ischia) so skutočnosťou, keď sa na danom mieste skutočne ocitnete. Prekvapenia sa len tak sypú. Konfrontácia sna a skutočnosti, úžasný pocit, cestovateľské umenie. Vyskúšajte to! Mapy si beriem aj so sebou na cesty, aspoň jednu ale poriadnu. Kompas vo vrecku je už asi profesionálna deformácia, beriem si ho aj do kabelky na pláž. Ak si pozriete Ischiu na internete, preštudujete mapy, blogy - blog Ischia, môžete sa na svoju dovolenku dobre pripraviť.

V službe maps.google.sk si viete pozrieť obrázky z miesta svojej dovolenky, na YouTube nájdete video zábery z miesta dovolenky od iných návštevníkov. Z mnohých ďalších stránok si viete zistiť predpoveď počasia atd. Príprava na dovolenku môže byť rovnako vzrušujúca, ako dovolenka samotná. Ja osobne si to užijem vždy dva krát, teda možno tri krát. Prvý keď plánujem, pripravujem a študujem, druhým zážitkom je samotná dovolenka (cesta) a tretí krát sa vyteším, keď píšem, triedim fotky a videá, ukazujem ich priateľom a rodine, spomínam...

Najvýznamnejšie pozoruhodnosti ostrova večnej mladosti.

Ostrov Ischia je tak malý, že ho autom obídete koldokola za hodinu, maximálne dve. Oficiálne správne členenie eviduje 6 obcí (miest). Najväčším je prístav a hlavné mesto s rovnomenným názvom Ischia. Má dve časti, Ischia Porto je rušné centrum a Ischia Ponte najstaršia časť mesta. Druhým sídlom je Casamicciola, nachádza sa na severnom pobreží ostrova, 6 km západne od Ischie. Slúži hlavne ako prístav pre trajekty z pevniny a okolitých ostrovov. Lacco Ameno je jediné mesto s nemocnicou na ostrove, preslávili ho známe fotografie kamenného "hríbu (tal. fungo)". Forio je rybárske mestečko, v dnešných časoch s množstvom hotelov poskytujúcich služby turistom. Serrara Fontana s charakteristickou kamennou kopulou polostrova Sant´Angelo sa nachádza na juhu ostrova. Neďaleko sa nachádza dedinka Barano, pod ktorou nájdete jednu z najkrajších pláží na Ischii Maronti.

Je skoro jedno, kde sa ubytujete, všade sa dostanete po chvíľke jazdy autom, alebo autobusom z ktorejkoľvek časti ostrova. Ak ste dorazili na dovolenku vlastným autom, buďte opatrní. Pre nedostatok miesta na cestách sa tu jazdí a parkuje značne kontaktným spôsobom. Miestni používajú staršie a pokiaľ možno čo najmenšie autá. Starosti si domáci nerobia ani s verejnou dopravou. Hlavnú prepravu zabezpečujú dve linky – CD a CS. Obe vyrážajú z Ischie a smerujú do Ischie. CD jazdí okolo ostrova v smere hodinových ručičiek a CS opačne. Autobusy odchádzajú približne každých 15 minút, zastávky sú na znamenie. Kto si nemávne alebo v autobuse nezazvoní, prevezie sa. Osobne v tom ale nevidím vážny problém, zastávky sú zhruba každých 500 m.

Vyčleňte si z dovolenky jeden, alebo dva dni na putovanie po ostrove. Poznať ostrov Ischia to nie je len more, slnko, pláže a termálne kúpele. Nachádza sa tu mnoho zaujímavostí, ktoré rozhodne stoja za videnie. Medzi najvýznamnejšie pozoruhodnosti ostrova večnej mladosti patria Aragonský hrad v Ischii, kostol La Chiesa del Soccorso, kamenné domy na vrchu Mont Epomeo (789 m.n.m.), historický prístav v Ischii, a iné. Ak necháte dopravné prostriedky na pokoji, podniknite niektorý z možných výletov, pookreje vaše telo i duch a prinesiete množstvo skvelých fotiek. Každému cestovateľovi odporúčam nájsť si čas a navštíviť tento malebný ostrov v Taliansku. Kde sa ubytovať? Vyskúšajte - dovolenka Ischia, alebo sa vyberte len tak s karimatkou na chrbte a spávajte na plážach, pod palmami ...

Ak mi čas dopraje, patrilo by sa ešte doplniť:
- hotely, ubytovanie
- termálne kúpele, procedúry, Poseidonove záhrady
- večerná zábava
- pláže, more, letná dovolenka pri mori
- film Kleopatra
Príjemnú cestu a ničím nerušenú dovolenku želá
Olina, predajca zájazdov.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Odkazy (http) v komentároch uvážime.